آشنایی با تاریخچه سوپ
نوشته شده توسط : alipour

سوپ یکی از او‌لین و آسان‌ترین غذاهایی هست که آدم تنظیم آن را فرا گرفته می باشد . بشر پس از این که گوشت را با آب پخت، برای این‌که بو و طعمی بگیرد از سبزی‌های مختلفی که خوشمزه بودند به کارگیری کرد .

سوپ غذایی می‌باشد که بخش اکثر آن را مایعات تشکیل می دهد . اکثر اوقات از مواد جامد همچون صیفی جات و اشکال گوشت در تنظیم سوپ استفاده میکنند .

تنظیم سوپ به وقتی مربوط می‌گردد که انسان‌ها حدود 5000 سال قبلی از به دنیا آمدن مسیح، کار کشته به ساخت ظروف سفالی شدند . آنها با استعمال از این ظروف می‌توانستند مایعات را روی آتش بدون این که ظرف سفالی کنار گذاشتن برداشته و یا این که بشکند، قرار دهند .

خبرنامه
سوپ
در قرن شانزدهم فردی سوپی تهیه و تنظیم کرد و اسم محل عرضه آن را رستوران گذاشت . در آنجا صرفا سوپ سرو می شد . از آن پس به محل‌هائی که غذا برای عموم تهیه و تنظیم می‌شود رستوران اطلاق می‌شود .

یادگیری پخت طعام برای انسان‌ها دوچندان با قیمت بود، زیرا تعداد غذاهای قابل مصرف برای آنان را افزایش اعطا کرد . حال انسان‌ها می توانستند غلات، صیفی جات سفت و استخوان گونه‌های حیوان‌ها را پخته و بعد مصرف کنند . با این کار، مزه و مزه غذا فراوان بهتر می شد .

کشف قصه مردی در دوران زمان حجر که دندان نداشت، اما با میل کردن طعام کاملاً سالم باقیمانده بود، موجب شد که پژوهشگران به این مورد بیندیشند که احتمالاً مردم عصر حجر، او‌لین افرادی بودند که سوپ را اختراع کردند .

زیرا در قدیم در‌صورتی‌که کسی بی دندان بود، هیچ راهی برای رساندن مواد مغذی به بدن او وجود نداشت؛ به این ادله که غذاها را خام می‌خوردند .

باستان شناسان دو رویکرد برای تهیه و تنظیم سوپ پیش از به وجود وارد شدن ظروف سفالی پیش‌بینی کرده اند: در روش اول، پوست حیوان را با آب و دیگر محتویاتی که قرار می باشد بپزند، لبریز کرده و آن را روی حریق می‌پختند .

روش دوم، تولید سوراخی درون زمین بود که این شکاف را با آب پر کرده و موادی که قرار بود پخته شوند را باطن آب می‌ریختند و سپس، سنگ داغی را درون ترک قرار می‌دادند .

امروزه با وجود پیشرفت‌های به وجود آمده در صنعت و انجام پروسه اولیه صحیح کردن گونه های غذاها، تهیه سوپ دوچندان آسان شده است .

سوپ‌های آماده را شیمی دانی به اسم کمپ بل، در سال 1897 میلادی برای او‌لین بار ساخت نمود . با حذف آب سوپ، بسته بندی و حمل و نقل آن‌ها راحت‌تر صورت می‌گرفت .

این سوپ ها را معمولاً با آب یا شیر ترکیب نموده و برای دوران معینی حرارت می دهند . میزان بیشتر نمودن آب به این سوپ‌ها مشخص می باشد و روی پاکت سوپ، شیوه تهیه و تنظیم آن ها آمده می باشد .

راه اندازي فست فود

سوپ گوجه فرنگی، سوپ جو، سوپ مرغ، سوپ قارچ و… از انواع این نوع از سوپ‌ها هستند .

پودر سوپ نوع دیگری از سوپ‌ها هستند که فقط با بیشتر نمودن آب جوش به آنها تهیه و تنظیم می‌شوند . این گونه از سوپ‌ها به حافظه طریق تهیه و تنظیم مضاعف راحتشان، یکی از معروف‌ترین انواع اسنک به حساب آمده و بر مغایر اکثر اوقات اسنک‌ها، خطری برای تندستی افراد تولید نمی‌کنند .

اولی مکتب آشپزی جهان روز اولیه مارچ 1784 میلادی در لندن فعالیت خود را آغاز کرد . هر ملتی سوپ دلخواه خود را دارااست روس‌ها سوپ برش، فرانسوی ها سوپ پیاز؛ ناروی‌ها سوپ نخود یا این که عدس و پولندی‌ها سوپ کلم . او‌لین کتاب اشپزی در چین متن شده و فرمان تهیه و تنظیم یک سری سوپ را درج کرده مثلاً سوپ تخم کبوتر .

در برخی منابع آمده است؛ سوپ برای اولی توشه در سومی هزاره قبلی از به دنیاآمدن مسیح در مصر به دست برده‌ای به نام منس پخته شد . وی مرغی را از آشپزخانه فرعون دزدیده و آنرا جوشاند اما قبل از این که بتواند آن را بخورد، او را بازداشت کرده و با آن سوپ نزد فرعون بردند .

مسلماً در‌صورتی‌که بوی اشتها آور سوپ به مشام فرعون نرسیده و از آن نچشیده بود برده بیچاره محکوم به مرگ می شد . ولی فرعون چنان از آن سوپ خوشش آمد که برده را به تیتر آشپز خود برگزید .

نوشته شناخت با تاریخچه سوپ او‌لین بار در پدیدار شد .

 

 





:: برچسب‌ها: تجهیزات فست فود , راه اندازي فست فود ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: